Sasvim „obično“ CT skeniranje

30Nov09

Poslednjih par nedelja se vucaram po lekarima. Već neko vreme me prati određeni bol i odlučila sam da to sve ispitam. I tako je sve to krenulo, jedan lekar, drugi, vađenje krvi, specijalista ovaj, specijalista onaj i na kraju CT pregled.

Za CT sam čula ranije, i znala sam da je među poslednjim krikovima tehnologije što se tiče uspostavljanja dijagnoze. Naravno čula sam i da je ogromna lista čekanja što se zakazivanja tiče. Tu sam prošla vrlo glatko jer mi je pregled bio zakazan za svega 8 dana. Srećna ja, konačno ću već znati nešto više. Osvanula je i ta sreda 25.11. i ja sam se uputila ka bolnici. Pregled je bio zakazan za pola 8 izjutra. Stižem, predajem knjižicu, sestra me proziva i odlazim u čekaonicu gde je CT.

Ubrzo sestra dolazi i donosi meni i jednoj starijoj gospođi po čašu sa nekom tečnošću. Kaže da pijemo polako gutljaj po gutljaj i ona će doći za 10 minuta. Dolazi ona, uzima naše čaše i ponovo ih vraća napunjene sa istom tom tečnošću. Ponovo govori da pijemo polako jer imamo 4 takve čaše da ispijemo. Ispijamo mi to polako i pričamo usput. Sestra dolazi i taj četvrti put i govori da je to zadnja čaša, i da će nas 10-15 minuta pošto popijemo pregledati. Inače ta tečnost je bila providna , sa malko mehurića, ali negazirana i gorka. Ništa specijalno, ali opet ne tako pitko.

Gospođu do mene prvu prozivaju i ona ulazi. Nekih 10-ak minuta je bila unutra. Prozivaju i mene. Ulazim unutra. Sestra mi kaže da se skinem u potkošulju i hulahopke i legnem. U prostoriji je bilo nekako hladno. Taj tunel za CT i još neke sprave svuda unaokolo. Sestra mi objašnjava da će mi sad staviti iglu u venu, kako bi me pripremila za drugi deo pregleda. U redu, ne bunim se ja mnogo, ali joj govorim da mi je ponekad loše kada vadim krv. Ona mi kaže da okrenem glavu i da ne gledam kako me priprema. Uradim ja tako. Namontirana ona meni u venu što je trebalo i kaže mi da stavim ruke ispod glave. Odlazi u prostoriju pored i dalje slušam uputstva lekara preko spikerfona.

Pomeraju me gore, dole, levo, desno. Mašina se uključuje i snima me, proizvodi neku buku, krajnje nelagodnu za mene. Udahni, zadrži dah, izdahni i gotov prvi deo. Sestra dolazi do mene, kaže da je prvi deo snimanja gotov, i da će mi sad uraditi kontrastno snimanje. U redu, slušam šta mi govori. Sada će mi pustiti jod kroz telo, osetiću toplotu kako mi struji telom, i jako će mi se piškiti. Ali da se ništa ne plašim jer će to vrlo kratko da traje, taj osećaj toplote, samo dok me mašina ne snimi. Malko sam se ja već tu uplašila priznajem. I priznajem da nije bilo razloga ali ipak jesam. Opet ona odlazi. Mrdaju me vamo tamo, kažu udahni i mojim telom počinje da struji jod. Osećam tu vrućinu u svakom deliću svog tela. Osećaj da mi se piški da ni ne spominjem. Izdržavam ja mirna dok me mašina snima. A vrištala bih kako je osećaj grozan. Spolja mi je ledeno, a iznutra gorim. Zaustavlja se mašina, sestra ulazi i pita me jesam li dobro. Kažem da jesam ali da osećam tu vrućinu još uvek. Ona me gleda, i ja počinjem da osećam vrućinu samo u licu i govorim joj to. Strah sam jasno videla na njenom licu i ona odlazi po doktora. U međuvremenu ja počinjem da osećam tu toplotu kako mi dolazi od grudi prema vratu. Stiže taj doktor,a meni po licu počinju da izlaze urtikarije kako ih oni stručno zovu. Crveni veliki pečati sa kao nekim plikom u sredini. I rastu sve više. On konstatuje reakciju na jod, i odlazi po svog kolegu kako bi mu potvrdio sumnje. U međuvremenu meni postaje sve gore i gore. Totalno me obuzima ta vrućina i ja počinjem da se gasim. Da, da se gasim! Baš je tako bilo. Ja ništa nisam mogla da uradim sa svojim telom. Svesna sam bila svo vreme, ali ni da mrdnem ni da zucnem. Jednostavno odlazim, nestajem, dezintegrišem se. Ne mogu vam opisati kako je užasavajući osećaj. Bespomoćna sam apsolutno, a telo mi se bori. Mislila sam da je to moj kraj. Umirem i to je to. Daju mi neke injekcije direktno u venu. Postaje mi bolje. Posle nekoliko minuta, puštaju me u hodnik, iako sam bila sama, i govore da ako mi se bilo šta dogodi, odmah dotrčim kod njih. Sela sam u čekaonicu i poslednjim atomom snage pozvala dragog da dođe. I evo opet, ista ona reakcija od malopre. Toplota svugde u telu, ne mogu da dišem, sve mi se skuplja u grlu. Sada su ona dvojica lekara pozvali trećeg kolegu sa reanimacije, i on mi je dao još neki koktel u venu. Ovaj put je bilo blaže. To nedefinisano stanje držalo me je sasvim kratko. Spuštaju me dole na hitan prijem, stavljaju na kiseonik i infuziju. I dalje mi je bilo jako loše, i strah i panika i sve skupa, oni talasi vrućine dolaze i prolaze a ja se tresem. Onda me je uhvatila i grozna mučnina, ali odmah su mi dali i lek za to u infuziju. Ležala sam tako par sati na hitnom prijemu i nisam mogla da dođem sebi nikako. Nikada mi se ovako nešto ranije nije dogodilo, niti sam pre par sati, kada sam krenula od kuće pomišljala da ovaj CT pregled za mene može biti koban. Neizmerno sam srećna jer sam još uvek tu i što pišem ovaj post!

Epilog svega je taj da sam ja dobila reakciju na jod. Sada mi u knjižici velikim crvenim slovima piše CAVE IOD! Znači alergična sam na jod. Jedina dobra okolnost, ako je tako mogu nazvati, je ta da su mi uspeli odraditi taj pregled i da sam za svoju alergiju saznala u bolnici, a ne kući dok sam stavljala sama jod na neku ranu!



6 Responses to “Sasvim „obično“ CT skeniranje”

  1. 1 Borko

    Strašno, kako si opisala grozan osećaj. Yebalo ih kontrastno snimanje, nekako mi je to divljački da se ubrizgava u telo jod da bi se bolje videlo na skeneru. Sumnjam da bi kod kuće imala takvu reakciju, ali dobro sad barem znaš šta da izbegavaš.🙂

    Nek si ti nama živa, a nadam se i zdrava!😀

  2. Kako sam ja shvatila tako najbolje vide kako se sve to napaja krvlju i šta znam još.
    Moguće da mi se ništa ne bi dogodilo od malo joda na posekotinu, ali npr. nikada ga nisam stavljala. Uvek sam koristila hidrogen i alkohol. Ovo je bio šok za mene, oko 100 ml joda direktno u krvotok.

    I ja se radujem što sam tu i što mrdam! Bogatija za jedno iskustvo😀

  3. Jedno iskustvo vise…mada na ruzan nacin,ali…samo nek si ti nama ziva i zdrava…🙂

  4. Bogami, ako mogu da kažem DOBRO JE da si tu alergiju otkrila tamo, u svakom slučaju. Odlično je što si sa nama i da je sve ok. Nadam se da su uspeli da utvrde da ti nije ništa na tom ct! Dobro se sve završilo!🙂

  5. Grozno iskustvo. Dobro je da se sve dobro završilo. Nego kakvi su rezultati CT pregleda?

  6. O, bože. Nadam se da su ti ostali rezultati ok. Tako ti je to kod nas niti znaš šta te čeka niti ti neko objasni kao u “ zoni sumraka“…


Ostavite odgovor

