Snovi ili košmari

06Oct09

moonBearVeć otprilike dve nedelje, možda i malo duže, intezivno sanjam. Snovi su prvo bili simpatični, smešni, nerealni, sa kombinacijama raznih ljudi i događaja, a kasnije je stigla voda. Ustvari prvi šokantan san je bio taj kada sam sanjala da mi je umro brat. Inače kada sanjam, ili kada se ja sećam da sam sanjala, taj dan se obično prespavam. Znači spavam osam i više sati. Ovaj put sam legla oko ponoći, a probudila sam se odmah posle 3 sata.

Ne znam kako i zašto je umro ali znam da je bio mrtav. Sve crno, ljudi smrknuti, ja plačem, vrištim, odbijam da verujem u to, neutešna sam. Sahrana je već prošla, iako je ja nisam videla u košmaru, i sestra me zove. Ja se u tom momentu setim da joj nisam ni javila tužnu vest. Javljam se na telefon, plačem i budim se. Sva sam bila u nekom grču, suze su mi bile u očima, disala sam jako brzo i glasno. Probudila sam se na zvuk alarma nečijih kola koji se uključio. Prvih par sekundi nisam znala šta me je snašlo a nisam ni mogla da se mrdnem, da ustanem , da se otkrijem. Shvatam da je to bio samo san, ali ustajem, odlazim da pijem vode, umivam se, izlazim u dvorište na vazduh. Smirila sam se tu ja nekako, ali nisam mogla zaspati posle nikako. Uključila sam televizor i zaspala negde pred zoru. Oko osam ujutru sam ustala, nazvala brata i sve mu ispričala. Samo mi je rekao ti nisi normalna, znaš da spavam jer sam učio noćas, zovi kasnije! Primetno neraspoložen mojim buđenjem, ali živ!

Nakon toga kreće serija snova sa vodom. Prvi u nizu je taj da sanjam da se kupam u Paliću. Ako ste čuli za katastrofalnu situaciju sa našim jezerom onda znate da kupanje u njemu nije nikako moguće. Ove godine su čak i nadležni to govorili. Sve u svemu ja sam se kupala u njemu, a voda je bila mutna, prljava, sa svakakvim organizmima u njoj. I sad sledi ono najbolje: ja sam bila Keri Bredšo iz serije Seks i grad, a sa mnom je bio onaj njen Rus Aleksandar😀 Hajde dajte mi vašu slobodnu interpretaciju ovoga😉

Sad već ne mogu da se setim sledećeg, ali isto sam bila u nekakvoj vodi, ali ovaj put znam da je stanje bilo bolje. Nije bila toliko prljava i odvratna. Ni u onom prethodnom, a ni sada se ja nisam loše osećala u toj vodi. Samo je bila takva kakva jeste, da mi se u prisećanju ne dopada. Radnja sledećeg sna je smeštena u Budimpeštu. Lep Dunav, mirna i čista reka. Iznad sam vode. Koračam preko nekog malog mostića napravljenog od drveta. Dan je sunčan, ma sve divno krasno. Pomislila sam da je gotova serija snova sa vodom. Nekako sam zaključivala da sam bila u problemu koji me je izgleda nesvesno tištio, i da sam se izborila sa tim. Bila sam iznad vode i godilo mi je. Međutim noćas opet. Na moru sam, istom onom sa letovanja. Voda je opet čista i plava, talasi su mali i sve je nekako dobro. Sa plaže gledam u nju. Razmišljam da li da se bućnem u nju ili ne. Privlači me, borim se sa sobom, zvoni mi alarm. Ostala sam na obali.

Ne razmem se previše u tumačenje snova. Ako je neko u našem snu umro, kažu ljudi da smo mu produžili život. A ova moja voda, može biti neki problem, osećanje, strah ili neodlučnost. Samo se nadam da ću i dalje ostati na obali, tamo mi se više sviđa.
A šta ste vi sanjali noćas?



9 Responses to “Snovi ili košmari”

  1. hej Mackomali ja sam zaboravila da te obavestim da smo na blogu otvorili nedelju smeha. Pišemo i čitamo sve smešno🙂
    Svrati do nas da se smeješ, pa se pridruži i objavi nešto smešno ako želiš.

    A snovi, ja često sanjam nešto čega se plašim, recimo plasim se miša, plašim se visine, plašim se manijaka, ubica, sanjam da bežim, da padam….
    Najviše volim kad sanjam nešto lepo, ali to mi se jako retko dešava😦

  2. O bas te poteralo sa snovima. Ni ja ne znam nista o tumacenju snova a nesto i ne verujem u to, sve mislim da je to nasa podsvest koja se oslikava kroz snovedi znam…🙂
    Ja sam od onih, koja zaboravi san cim se probudi🙂

  3. @ malabreskva mogu i ovi moji košmari pod smeh. Neko će se sigurno nasmejati kako bujne snove imam😉
    Nekada davno sam i ja sanjala da padam, i to onako da se trgnem i odmah probudim. Sada već odavno nisam. A i ne moram😀 !

    @ zelenavrata ni ja ne verujem o one, nazovi, babačke priče, ali sam sigurna da ta moja voda u raznim oblicima nešto ili nekoga oslikava. Možda i dokučim…
    Možda i bolje tako, nego da ih pamtiš kao ja🙂

  4. Mackomali, ljudi obično kažu: što je babi milo to joj se i snilo, to ti je u vezi onog sa Keri Bredšo!🙂

    Ni ja ne verujem u snove tipa: mutna voda nije dobro, nikako, neko će ti umreti, a kada ti neko umre, produžićes mu život. Nema tu filozovije!

    Kada su moji roditelji poginuli u saobraćajci, ja sam sanjala svake dve nedelje, da su se vratili sa mora (na koje su pošli), pa onda da su ustali iz groba i evo ih, tu sa nama, pa opet sa mora i tako redom. Možeš misliti kakva sam se budila. U stvari, budila sam se vesela, dok ne bih ukapirala da je bio samo san. I onda me takav san baci u bedaru, i taman, kada se malo oporavim, sanjam ponovo da su se vratili. I tako pola godine, dok nisam stala pred ogledalo i OTERALA SEBE U PM I REKLA: Budalo jedna, oni su poginuli u saobraćajci I NEĆE SE VIŠE NIKADA VRATITI, jel ti JASNO! ZAPAMTI!!!!
    I zapamtila sam i nisam ih nikada više tako sanjala, već onako, nekako normalno, zivotno.

    A inače, sanjam, obavezno, svaku noć. I to uvek nešto sto mi se desilo ili sam pričala sa nekim o nekom i onda to sve udrobim u san.
    Dok sam radila, sanjala sam jednog čoveka kako sam se upustila sa njim u avanturu. Jao, kako mi je bilo neprijatno kada sam ga srela sledeći dan na poslu, strašno, kao da je znao! A nisam imala s njim, nikada ništa, sem pozdrava u firmi! Eto, ako te je to malo utešilo, dobro je!🙂

  5. Obožavam da sanjam, ali s obzirom da se često budim noću, ne stignem ni da zaspim kao čovek, a ni da sanjam.

    U zadnje vreme legnem jako kasno, tj. rano oko 3 pola 4, tako da čim legnem zaspim kao top i sanjam i uživam i ujutru kada se probudim ne otvaram oči dok se ne setim svega što sam sanjala. Uživam u svojim snovima, ulepšaju mi ceo dan.

    E sad, kada su u pitanju traumatični snovi, tipa smrt nekog bliskog i tome slično, iz momenta ustajem iz kreveta. Ne želim da sanjam gluposti.😀

    Oduvek sanjam kako letim i padam, to su mi najopuštajući snovi. Pre neku noć sam se umorila od silnog skakanja iz aviona, ali sam ceo dan bila srećna kao da sam skakala.😀

    Mislim da snove svako za sebe treba da tumači i da su tumačenja iz sanovnika gluposti.

  6. 6 veshtichanstvena

    Mozda si pod pritiskom oko skole?

  7. @ dudaelixir e Dudo baš si me nasmejala! Pa eto želim da budem planetarno popularna, šta ću! Neću više to da krijem!😀
    Za sad, evo dve noći, nema tih košmra. Ukoliko se nastave moraću i ja pred ogladalo. Ali ću ja reći snovima ili prestanite, ili mi lepo otvoreno pokažite u čemu je moj problem?! I onda kada budem znala, krećem u akciju rešavanja!

    @ Charolija slažem se da su snovi, kao što su tvoji, u kojima se uživa baš pokretajući i opuštajući. Davno sam sanjala takve. Najbolje pamtim iz onog perioda kada sam bila devojčurak, pa mi se neki momak jako sviđao. A u snu smo baš on i ja bili zajedno. Jasno sam mogla da vidim njegovo lice i da znam da je baš to on, da me grli, ljubi, da se držimo za ruke. E to su bili divni snovi🙂

    @ veshtichanstvena mislim da nisam. Za sada je još sve vrlo opušteno i neopterećujuće. Kolokvijumi još nisu počeli, a ni nema mnogo materijala za učenje. Mada, ko zna. Možda moja podsvest drugačije misli…

  8. 8 waterlilly

    voda a?:)
    kao sto znas i ja svako vece sanjam vodu🙂.
    preksinoc se rusio pod zbog vlage koju je izazvala neka bujica vode u zgradi🙂
    i bilo je strashno…

    zasto i ti i ja i jos mnogo ljudi sanja vodu konstantno ? to mi nije jasno… obicno kada se neki pojam ponavlja u snovima iz veceri u vecer, to je znak da imamo nesto nereseno… ali ja sanjam vodu vec nekih desetak godina unazad. tako da pre bih rekla da je voda za nas simbol nekog ogromnog prostranstva, odnosno naseg zivota, pa samim tim se odnosi i na nase emocije.

    brodolom, vrtlog, kanalizacija, fontana, bistra voda, kisa, poplava, sve su to nase emocije slikovito predstavljene u snovima.

    a ovo za keri😀 hehehe bolje da cutim😀

    odo da crtam :*

  9. @ waterlilly sećam se tih tvojih snova, i mislim da su oni bili još gori od mojih! I da si bila veoma uznemirena zbog njih!

    Ma možda ti već deset godina imaš nešto nerešeno sa sobom😉 ali moguće da je i ova tvoja verzija o prostranstvu tačna…ko će ga znati…

    Hajde crtaj :*


Ostavite odgovor

