Jedna žena u mom životu

15Sep09

Inspirisana divnim tekstom sa bloga Dnevnik bebine prve godine napisaću i ja par redova o mojoj tetki. Htela sam to i ranije učiniti, ali sam mislila da neću dovoljno dobro napisati tekst i prikazati sve ono što je moja tetka meni.

Moja tetka, tetica, kako je ja zovem oduvek, je tatina starija sestra. Zove se Marija. Ima dva sina, to su ona braća o kojoj sam već pisala i sa kojima sam veoma bliska i zahvalna što ih imam. U braku je sa tečom već pune 34 godine. Po zanimanju je medicinska sestra, i ceo svoj radni vek provodi u Našoj radosti. Prvo kao sestra u jaslama, a kasnije kao glavna medicinska sestra i koordinator. Stekla je uslov za penziju, ali se još ne oseća tako da je vreme i da je prihvati.

drugi rodj

Kako smo vrlo rano ostali bez majke, ja sa šest godina a mlađi brat sa 9 meseci, tetica nas je prihvatila kao svoju decu. Iz detinjstva je se sećam kao vrlo stroge. Jedino smo se nje plašili i ona je bila najviši autoritet. Od malena nas je učila kako da spremamo svoju garderobu, tj. kako da je organizujemo u ormaru. Podsećala nas na tuširanje, pranje zuba, nameštanje kreveta, spremanje sobe. Ukazivala nam kako da sređujemo svoj kutak, bilo za igranje ili učenje. I sama je vrlo uredna i pedantna pa je tako i nas učila. Često smo na raspustima i vikendima odlazili kod nje na spavanje. To nam je bio najlepši doživljaj. Trudila se da nikada ne pravi razliku između nas dvoje i bude pravedna. Da pokloni za rođendan budu slične vrednosti. Uvek je u đačku knjižicu stavljala nešto sitno. Ljubila nas, grilila ali i grdila Kod nje je uvek dolazio Deda Mraz i Zeko. Odela i haljine kako za malu, tako i za veliku maturu nam je ona kupila. Odlazila sa mnom kod krojačice i insistirala da svaki konac bude na svom mestu. Ma i svoj prvi mobilni telefon sam dobila od nje. Svašta nešto prvo i vredno. Nas dvoje je izuzetno poštujemo i volimo. Uvek se trudila da nas sasluša, molila da joj se obratimo ako nas nešto muči, davala savet kada nismo ni tražili a bio nam je preko potreban. Sigurna sam da smo postali dobri ljudi velikim delom zbog nje.

peti rodj

Mislim da sam se poslednje tri godine još više zbližila sa teticom. Bilo je tu i razočaranja sa moje strane. Ali dobra moja tetica poštovala je moje odluke i pustila da sama krojim svoj put. Kao što moj muž kaže sada smo postale drugarice. Od nje sam naučila sve vezano za kuću. Od brisanja prašine , pranja prozora, peglanja, pa do ostavljanja zimnice. Uvek je imala neke svoje sisteme i načine. Ja to ovako uradim. Vidiš? Puno je brže i lakše, ali ti probaj kako misliš! Probam ja, ali usvojim onaj njen način. Mnogo „ženskih“ poslova sam naučila pored nje i na tome sam joj beskrajno zahvalna. Gledam da joj pomognem kada i kako god mogu. Nadam se da uspevam u tome, i da ću moći u budućnosti učiniti polovinu stvari koje je ona za mene. Evo baš sad pre par dana sam dobila od nje predivan jesenji kaputić.

Ja joj neću ništa kupovati, ali evo pišem ovaj post da je podsetim šta je sve ona za mene. Pre sat ili dva nazvala me je tetica da pita za sutrašnja predavanja iako već zna kada idem u školu. Bila je nekako drugačije raspoložena. Kaže, znaš da imam jednu novost? Nisam mogla da pretpostavim. Biću baka!!! Bili su Goran i Stela da nam saopšte. Ne mogu da vam opišem njenu sreću. Davno sam je čula tako srećnu, ispunjenu, usplahirenu. Drago mi je zbog nje, i delim njenu sreću. Tako je čekala unuče. Blago njemu, imaće najbolju baku na svetu! Bratu i snajki čestitam od srca!

Ej, pa čestitam i sebi, i ja ću biti tetka!



3 Responses to “Jedna žena u mom životu”

  1. Na žalost nisam imala takvu tetku. Divno je što imate jedna drugu.🙂 Moji sestrići su se rodili pre moje dece, pa sam se pitala hoću li moći da volim svoju decu pored njih dvojice.🙂 Najlepša „titula“ koju žena može da ima, je tetka.🙂

  2. Ja sam imala dve tetke i obe su bile dobre, ali nismo nešto bile baš jako bliske. Moja deca imaju moju sestru a sa tatine strane je, na žalost, umrla davno, ali je starija ćerka pamti i jako podseća na nju (hoda nekako kao ona ali je likom na mene). Sa mojom sestrom, tetkom, zovu je samo Ceca, su bliske, kao i ja sa njenom decom. Čak mislim da sam ja sa njenom bliskija. Sestrin sin živi u Americi, ali, kada dodje, doživljavam ga kao svoje dete, kao i sestričinu, sa kojom i radim u radnji. Nas dve smo baš, baš bliske. I njen klinac voli da spava kod nas! Radujem se i ja što će tvoja tetica,
    a tako smo sestra i ja zvale mladju našu tetku, postati baka. I ja jedva čekam tu vest od moje starije ćerke!🙂

  3. rasplakah se . . .
    tvoja tetka je velika žena, drago mi je da je srećna🙂

    čestitam obema!


Ostavite odgovor

