Sve, sve al’ kuća je kuća! Utisci part II

21Jul09

Kao što sam i rekla juče, vratili smo se iz Prijepolja dva dana ranije nego što smo planirali. Odmah da vam kažem nije ništa fatalno, čak šta više jednostavno je! Razlog sam ja, i moj osećaj da mi nedostaje kuća. Baš sam bila homesick.

prijepollje-planine

U Prijepolje smo stigli po redu vožnje za divno čudo. Put je bio prijatan jer je bilo oblačno i nekih 18 stepeni napolju. A kako smo se približavali Srbiji počela je i kiša da pada. Muž ima tamo baku i uvek volimo otići. Neverovatno mi prija zelenilo i lepota te prirode. Sama promena nadmorske visine i pogled na brda, za jedno ravničarsko dete neopisivo prija. Opet u taxi i do nanine (kako je mi zovemo) kuće. Ona presrećna što nas vidi, odmah sprema vodu i ratluk. Naravno za večeru naša najomiljenija pita sa sirom i koprivom. Subotu ostajemo kod kuće jer je kiša padala.

Već zadnjih dana na moru, nedostajala mi je kuća i ljudi tamo. Odmah sam se uhvatila za telefon i krenula da zovem sve redom. Da se javim, da ispričam kako nam je bilo, da i tamo njih pitam šta rade i kako su. Mislila sam biće mi lakše kad se sa svima ispričam, ali pogrešila sam. To me je valjda još više vuklo kući. Nisam mislila da će mi sve to tako nedostajati. Moj krevet, soba, bašta, bicikla. Sigurna sam da većina jedva čeka odmor i da se isključi i pobegne od svakodnevnice. I kad je vreme povratku pomišlja jao kako bi mi još par dana prijalo. Tako da sam ja odlučila da u utorak uveče krenemo kući. Bila sam, videla, uživala ali najlepše je meni kući mojoj.

reka-lim

U Prijepolju sve kao što je i bilo. Samo mislim da je priroda oko reka još zapuštenija. Čini mi se da se prethodnih godina vodilo više računa o travi i korovu. Muž priča da kad je on bio dete ovde bila prava plaža sa mnoštvom ljudi. Sve čisto i uredno. Spuštali su se Limom na unutrašnjim traktorskim gumama. A sada je na kupanju samo ova skupina momaka, koja je sebi namestila atmosferu:

beach-party

Moram još da vam napišem za cene. Naime par puta smo otišli do lokalnih kafića na kafu. Cene su sledeće: espreso 45 din, nes kafa 60 din, kola, šveps i ostalo 70 din. Malko smo ostali zatečeni! Uživali smo i u njihovim pregustim jogurtima kao i u nezaobilaznom somunu (lepinji) sa 10 ćevapa – 200dinara. Temperature su bile prijatne, nekih 25 stepeni tako da smo svaki dan mnogo šetali i nadisali se planinskog vazduha. Došao je i taj utorak veče, Opet voz i nazad za Suboticu. Put nije bio tako strašan do Beograda. Kasnili smo oko pola sata samo. Ali od Beograda voz je počeo da se nenormalno vuče, a već u 6 sati izjutra je bilo neopisivo vruće. Tako do Novo Sada, tamo smo još 45 minuta stajali, a kad smo krenuli već mi je svejedno bilo, sad sam već bila na svojoj teritoriji🙂

Generalan utisak veoma dobar. Sve je bilo na svom mestu, očekivano. Ja sam upoznala jednu novu stranu sebe, da li dobru ili lošu ni sama ne znam. Do sledećeg letovanja, koje planiramo u Grčkoj, moram vežbati. Ide mi u prilog što nam od januara ukidaju vize, pa ćemo da skoknemo do Segedina na kafu, Budimpešte na popodne, Beča na produženi vikend😉



12 Responses to “Sve, sve al’ kuća je kuća! Utisci part II”

  1. 1 stevo

    Pa baš ste se dobro proveli!

  2. Razumem te, i meni je 10 dana van kuce plafon!

  3. *Ti si kao moja sestra. Ona bi putovala 12 puta godisnje, ali samo po 2 – 3 dana. Ja sam drugacija. Volim negde da pustim korenje i uvek mi je zao kada treba da krenem kući. Znam da ugodim i sebi i drugima, pa cak i da napravim razmestaj u sobi ili apartmanu, ako smatram da ce nam biti udobnije. A nosim sa sobom svašta, zlu ne trebalo. Od digitalnog sata sa radijom do produznog kabela sa više utičnica. Pegla, fen, podrazumeva se. Vidim, vama je bilo lepo. Kazu da je korisno obaviti i planinu posle mora. Napunili ste baterije za „nove radne pobede“.🙂

  4. Za razliku od tebe meni se nikada ne ide kući, pa ma gde da odemo.😀

  5. @ zelenavrata uf olakšanje! Ima onih koji dele moja osećanja. Samo ne znam, hoće li proći ?

    @ dudaelixir tako i planiram za dalje. Češće ali kraće. Možda ojačam🙂
    I ja sam pravila razmeštaj po sobi, i nosila baš dosta takvih „zlu ne trebalo“ stvari. Obavili smo sve i eto nas opet u svakodnevnici.

    @ Charolija blago tebi, volela bih da i ja tako mogu. Ali kao što rekoh, možda očvrsnem🙂

  6. 6 stevo

    Pa, izvini:mrgreen: pomešao sam I i II. A zimovanje, bre😉

  7. U trenutku sam pomislila da je konstatacija bila ironična🙂 ali nisam je šutnula.
    Ali jesmo, dobro smo se proveli!

  8. hehe, drago mi je da ste se lepo proveli🙂
    a za ovo nemoj da brineš, nisi ti kriva. ubila nas je Srbija i nemogućnost da igde odemo do ovih godina, tako da globalno nemamo naviku i kulturu putovanja.
    ali sam sigurna da ćeš se navići uskoro🙂

  9. Baš o tome sam i ja razmišljala! Jednostavno nemam razvijen u sebi taj osećaj za putovanje. Rekoh, kad se nisam na vreme čeličila ne može to sad odjednom😉

    Ali kao što i ti kažeš, nadam se da ću se uskoro navići!

  10. Mogu da zamislim kakva je priroda u Prijepolju.
    Potpuno te razumem jer i ja imam isti problem. Gde god da odem, bez obzira kako je lepo i koliko je daleko, posle dva dana (tri najviše) mene već hvata nervoza i nekako mi se ide kući. Nije to da ja ne volim putovanja, nije da ne uživam u različitim gradovima, predelima, ljudima… Nego mi kuća nedostaje, tu se najbolje osećam, ništa mi ne može zameniti moj krevet, moju kaficu na terasi… Zato kad negde odem trudim se da organizujem stalno neka dešavanja, da stalno negde jurim, obilazim…čim sednem ili legnem… već mi je dosadno i već mi svega dosta🙂

  11. E baš mi je to nedostajalo. Moja soba, krevet, terasa, bašta. Neki moji svakodnevni rituali koje obožavam.
    Mnogi mi kažu da im ni na kraj pameti ne bi pala kuća. I ja im verujem. Mnogi misle da ta moja nostalgija nije realna pa ima dosta šala na moj račun. Nje ni bitno, ti si mi pokazala da nisam usamljen slučaj i to mi je drago🙂


  1. 1 voyance

Ostavite odgovor

