Kopajući po kutiji punoj uspomena

19Jun09

Sinoć mi nešto pade na pamet srednja škola…drugari, profesori, događaji, simpatije. Setila sam se kako sam imala naviku često nešto piskarati i pribeležavati. Bilo da su dobre ili loše stvari volela sam ih staviti na papir. To mi je bila neka sigurnost da se i jesu dogodile. Mada mislim da sam to radila samo zato da bih svoja osećanja imala organizovana na papiru. Sa sve crticama, zvezdicama i smešcima. Da li sam posle tog zapisivanja, analiziranja i čitanja bila mudrija…mislim da još uvek ne znam.

Skinem ja sinoć tu kutiju i uzmem prvu svesku. Sveska sa tvrdim koricama koja je poklon od moje najbolje drugarice sa sve posvetom: Draga moja Jadrančice, želim ti da zauvek budeš srećna, zato što sam ti poklonila ovu svesku!!! U svesci pored žvrljotina sa časova, moj treći razred gimnazije, i jedan sastav prepisan. Pismeni iz srpskog jezika, tema je Stojim pred ogledalom, 11.XII 2003. Opet ću da ga prepišem, ali ovog puta za sasvim drugu publiku i ocenu.

reflection

Jutro. Budim se, ustajem. Još jedan novi dan je na pomolu. On donosi još jedno u nizu životnih iskustava, novu priču prepletenu mnogobrojnim događajima i ljudima koji sa sobom nose, a i ostavljaju ljubav, sreću, radoznalost, razočaranje, tugu i bol, rascepkane u komadiće naizmenično. Razmišljam o osobi koja se oslikava u odrazu ogledala. Ko je ta osoba ustvari? Da li je ja dovoljno poznajem? Ima li ona snage za ovaj novi dan, za ovaj život koji treba da gradi za sebe, ili će pokleknuti na samom početku i prepustiti vremenu da vuče konce sudbine.

Osoba u mom ogledalu je dete. Dete koje je uplašeno, razočarano, povređeno. Ono misli da je ovaj svet okrutan i da je sve crno ili belo. Najteže je to što je naviklo da krajnji rezultat uvek mora biti bol. Ali to dete ipak jeste kompleksna ličnost. Ličnost možda i ne. To je jedan ljudski oraganizam, koji tek prikuplja materijal potreban za dobar temelj jedne ličnosti. Ali taj materijal je skup i teško ga je pronaći. Skupi su svi ti pokušaji, nepromišljeni potezi i razočaravajući ishodi. Teško je pronaći svetlo na kraju tunela. Ali ono postoji, negde je daleko, ali kada se dođe do njega ne sme se napuštati. Dete je optimista. Želi da se trudi i da za sebe odabere samo ono najlepše i najvrednije. Stvorilo je oko sebe odbrambeni zid koji propušta samo ono lepo, bezbrižno i korisno. Više ga ne mogu lomiti sitnice, tuđe zle reči, neprijatni događaji, opori pogledi. Želja za boljim sutra i blistavom budućnošću je nadjačala sve. Tvrdoglavo dete, koje je mislilo da sa 17 godina ima sve odgovore i da zna šta je najbolje za njega pogrešilo je. Učilo je na svojim greškama, a to je ono najbitnije. Odatle je crpelo onu snagu i želju za izgradnjom. Ta snaga se sada neprestano obnavlja, jer je našla svoj neiscrpljujući izvor. Naučilo je da prašta, zaboravlja, a pre svega da pušta mudrije ljude u svoj život i raširenih ruku prihvata njihovu pomoć.

Dete prerasta u ličnost. Stoji gordo i uspravno. Širi svoje poglede i gleda samo napred. Nada i vera su najbitnije; jer one stvari koje ga nisu uništile – ojačale su ga!

crtezi iz moje sveske



6 Responses to “Kopajući po kutiji punoj uspomena”

  1. Vrlo zreo sastav za jednu 17-godisnju devojku. Ova poslednja recenica je vodilja kroz zivot!:)

  2. Sta si dobila na pismenom?
    Ja bih ti dala 5 a profani?

  3. Dele tvoje mišljenje! Zato je i bio prepisan u svesku, zaslužio je😉
    Još sam ga i morala čitati na ispravci.

  4. Jaooo, kako ja volim „kopanje“ po kutiji punoj uspomena…
    A sastav je sjajan!!!😉

  5. Odličan sastav, baš zrelo razmišljanje za jednu mladu devojku.🙂 Kopanje po kutijama mi je omiljena zabava. Mogla bih malo večeras da „probunarim“ po svojoj.

  6. Rekla bih da svima ponekad prija kopanje po tim kutijama. Ja svoje odradih, red je na vas😉
    Izgleda da bih opet dobila peticu. Hvala vam!


Ostavite odgovor

