Slatki hleb sa Hilandara

16Jun09

Pre nekih desetak dana sestra me je nazvala i pitala da li želim da prihvatim testo slatkog hleba sa Hilandara. U početku mi nije bilo jasno o čemu se radi. Kada mi je na brzinu objasnila, prva asocijacija mi je bila na one lančane sms-ove ili mail-ove. Znate ono, ova poruka donosi zdravlje i blagostanje. Ukoliko je ne pošaljete na deset brojeva, uključujući i moj, nešto gadno će vam se dogoditi. Mislim banalizujem stvari ali znate o čemu pričam zar ne? Na kraju se i ispostavilo da jeste nešto na taj fazon.

testo

Iako nisam sujeverna i ne verujem u takve stvari, prihvatila sam da uzmem testo. A zašto? Pa ja mislim eto čisto iz učtivosti. Sestri je bilo bitno da ne podeli testo nekome ko će ga baciti. A i ako je jestivo što da ne, makar ćemo se zasladiti. Kažu da je baš ukusan. Otišla sam po svoje testo, to mu je bio drugi dan, jer prvog nismo uspele da se vidimo. A dobila sam i parče njenog pečenog. Ukus proveren, odgovaraće. Evo i uputstva koje sam dobila uz testo. Juče je mom testu bio 5. dan pa sam dodala 3 dcl mleka, 300 gr šećera i 300 gr brašna. Sjedinila i ponovo pokrila krpom.

uputstvo

Kada sam primila testo, nisam ga nameravala dalje deliti. Iskreno mrzi me da se cimam, i nagovaram ljude da pristanu. Mada ne znam ni sama, sad se već premišljam. Ne bih da se baš kod mene prekine lanac😀 Razmisliću još koji dan tj. imam fore još do subote.

Kakva su vaša iskustva? Da li ste se već susreli sa ovim kolačem?



48 Responses to “Slatki hleb sa Hilandara”

  1. 1 Milana

    I ja sam „operisana“ od sujeverja i verovanja, alli verovatno bih prihvatila zato što volim da eksperimentišem sa hranom. Deluje zanimljivo.

  2. 🙂
    bash sektashki zvuchi ovo na kraju „Hleb sa Hilandara se peche jednom u zivotu“ … mislim daj🙂 taj deo u receptu doista nije neophodan🙂 ali mi smo spremni da prihvatimo malo ‘leba🙂
    plus cu da se raspitam oko toga koliko je to zapravo spam i zna li chovek koji tamo provodi 6 meseci svake godine ishta o tome🙂 pa ti javljam…

    a napojna… imam jednu😉 deluje ispravno

  3. @ Milana a i ukus je baš zanimljiv. Mene podseća na kuglof.

    O pa sjajno! Nisam vam čak ni morala nuditi! Divni ste zaista :*
    Jedan deo manje, dva ostala. Možda još neko izrazi želju.
    Pa deluje samo ili i jeste😀 ?

  4. Odradila sam to pre par godina, sestrina svekrva nam „uvalila“ testo, prosledila sam drugaricama, i skinula s dnevnog reda🙂
    A da sam nesto posebno srecnija, zdravija kao i moja porodica, ne bih bas rekla. A zelje se nisu ispunile, tako da…ako imas kome „uvali“ da te ne grize saves`🙂
    Sve je isto…

  5. Pa i ja sve mislim da ću uvaliti nekome, jedna žrtva se i sama ponudila, dve ću još nekako upecati😉

  6. Ma da😉

  7. Uh, i ja sam teska na tim stvarima. Nesto mi to ne ide… bem li ga, ne znam zasto! Nisam u tom fazonu! Pravim se obicno da to nisam ni procitala, kada mi stigne tako nesto, a to za testo, isto…😉

  8. Ja sam odlučila da ću da isteram do kraja, kad sam se već prihvatila toga.
    A takve lančane sms-ove i mail-ove odmah brišem i tu se ta priča završava😉

  9. 9 utisci

    Heh. Pre dobranih 10tak godina sam i ja sa drugaricama obrnula jedan krug Hilandarca. Posle nekog vremena sam rešila da probam bez „početne mase“ pošto mi se svideo ukus kolača. Elem, eksperiment uspeo. Dakle, bez svog tog razvlačenja po danima, samo zbrojiš količine za sastojke i to je to. Kolač ko i svaki drugi… Al ukusan🙂 Meni se baš svideo.
    A što se tiče tih lančanih zavrzlama, ova je daleko najukusnija🙂
    Ne znam šta to nagoni ljude da svesno učestvuju u tim lančanim mukama. Krajnje šašavo bez i trunke zdravorazumskog rezonovanja. Kao što neko reče: „Common sense is not so common“🙂

  10. Eto gledam sebe, ja sam prihvatila testo, pa kad već jesam gledam da to odradim po uputstvu kako treba. Ne mislim da će se sad to promeniti moj život za 360 stepeni, ali ja to odradim da se ne prekida kod mene😀
    Verovatno još neki tako razmišljaju, a možda čak nisu ni sujeverni. Mada i u svojoj okolini imam ljude koji maltene imaju strahopoštovanje prema takvim lančanim stvarima. Sve u svemu mislim da operateri u vreme božićnih i novogodišnjih praznika imaju solidnu extra zaradu😉

  11. 11 zorana

    Pozdrav, ja imam pitanje vezano za testo? Dobila sam ga od prijateljice i vec sada treba da ga delim mojim prijateljima ali tri osobe kojima zelim da dam nisu bas raspolozene da uzmu testo, da li mi neko moze reci sta da radim? Razmisljala sam da onaj moj deo ispecem i podelim sa porodicom jer mi se nesto ne da da ga bacim.

  12. 12 vesna

    Ne razumem ljude!!!Kako mogu da nazovu „sektasenjem“ ako neko zeli da podeli sa tobom umeseni hleb,ma kako se on nazvao(u ovom slucaju „hilandarski“).Veoma je ukusan i lako ga je napraviti.A sto se tice ispunjenja zelja i srece u porodici…Svi smo mi (bar pomalo) sujeverni,a kaze se :“konja kog nisi jahao,nemoj kuditi“.Ja sam ga pravila i podelila sa svojim prijateljima.

  13. @ zorana ono što bih ja uradila je to da ne bih drugi put dodavala 300 grama brašna, šećera i 3 dcl mleka. Dodala bih ulje i sve ono ostalo što je napisano, ispekla i pojela.

    @ vesna kao što sam i pisala ljudi to poistovećuju sa onim lančanim sms-ovima i mail-ovima. Nekima oni ne smetaju i proslede ih dalje, a nekima idu na živce užasno. Krajnje subjektivno!

  14. 14 vesna

    Meni,recimo, uzasno idu na zivce mail-ovi koje treba proslediti dalje na nekoliko adresa.Obicno ih procitam,pa ako su intesantni,prosledim nekim prijateljima(bez ozira na preporuceni broj ).Ni meni se ne dopada poslednja recenica u receptu za slatki hilandarski hleb :“… i ispunjava zelje“.I bez toga bih rado prihvatila mesenje hleba,ali su neke gospodje iz mog okruzenja kategoricno odbile testo uz obrazlozenje da nece sektu u svojoj kuci.Ha,ha

  15. 15 Djole

    Da li je iko razmisljao da na Hilandaru NEMA ZENA, pa ga samim tim zene i ne peku, vec ako je to Hilandarski hleb, onda je to za muskarce, da ga muskarci peku!

  16. 16 zeleniguster

    Sektadžije, sram vas bilo!!

  17. 17 nena

    Ja sam danas dobila testo i sutra cu poceti da ga pravi,probala sam i jako mi se svidelo potseca me na kuglof.Da li ce mi doneti srecu javicu vam.

  18. Ja mrzim sve te poruke tipa „šalji dalje“ pa baš za inat ne bih prihvatila.
    A i ne volem slatke hlebove .

  19. Eto ja sam se trudila da ispadnem dobra osoba😀 pa sam ga primila. Mojim ukućanima se svideo, tako da je ispalo dvostruko dobro. Sviđa mi se što kažu da se samo jednom u životu peče. Tako da kada dobijem sledeću ponudu mogu slobodno reći da sam ga već pekla😉

  20. 20 Софија90

    Zdravo svima ,koliko vas ima!
    Ne bih da solim pamet nikome,a najmanje ljudima koje uopste koje ne poznajem licno.jedna moja prijateljica me pitala za savjet sta da radi,navodno dobla je to famozno tijesto sa Hilendara.posto sam imala iskustvo sa svim i svacim,poput indijske gljive zivota i mnogo toga sto se dijeli.Naravno svaki put bih se na uctiv nacin izvukla,da ne povrijedim osobu koja mi nudi takvo sto,a da ipak ne prihvatim.Jednostavno bih kad mi neko ponudi,odbila rekavsi,da sam to vec davno dobila i odradila,bez puno objasnjavanja.naucila me pameti ,nerodjena sestra od mog muza,koja godinama nema djecu i sve zivo sto cuje pokusava.tako je davno dobila neku indijsku gljivu zivota,koju treba zalivati ruskim cajem,tepati joj i niz gluposti.Spasio me moj muz ,rekavsi baci to u smece.Naravno nisam bacila u smece,vratila sam joj rekavsi da mi muz neda da tako nesto drzim u kuci.Tako za taj hljeb sa hilendara, odbila bih od svakog ko mi ponudi uz izgovor da sam vec to odradila.a ta prijateljica sto je trazila savjet sto da radi da li da uzme ili odbije, u medjuvremenu je otisla na liturgiju u hram, i tamo je svestenik na kraju liturgije objasnio da od toga nema nista.da ima takav hljeb,on bi ga sam dobio i naravno propratno pismo od episkopa.Tako ljudi ne bojte se sve sto vam nude i traze da dijelite dalje, mudro to izbjegnite,naravno diplomatski da ne povrijedite osobu koja vam nudi.nadam se da sam vam bila kolko toliko od koristi!svako dobro svima vama i vasim najmilijim!

  21. 21 Софија90

    http://ja-jp.facebook.com/group.php?gid=62603708494
    dragi moji,
    evo vam bolje objasnjenje za taj hljeb sa Hilendara.nadam se da ce vam biti puno jasnije da je samo prevara u pitanju.

  22. 22 marko

    Kasno sam se setio da se raspitam o tome. Danas sam trebao da pecem kolac ili ti hleb, mislim da cu sve to da bacim, posle svega sto sam procitao. sta mislite>

  23. 23 OLIVERA

    NISAM NIKAD ČULA ZA TO DO SADA, A VEĆ SAM JUČE DOBILA TO TIJESTO. NEZNAM ŠTA DA RADIM. SVAŠTA SE PIŠE PA KOME VJEROVATI.

  24. 24 loreana

    Ne razumem?
    Sta neko ide okolo i deli spremno testo za hleb???????
    I vi to uzimate ?

  25. 25 safeta

    samo da se i ja javim taj slatki hljeb sam ja pravila prije nekih sedam godina i evo opet započinjem sad.Hljeb je vrlo ukusan čak očaravajući,stoga nevidim ništa loše da ga i ostali naprave ako ne zbog toga što ne vjeruju,onda zbog samog ukusa kolača a ko vjeruje daje to nešto sektaški pa on je i sam sektaš,jer kažu najveća odbrana u životu je ne vjerovati u gluposti!!!!Zato ispecite hljebi pojedite ga u veselju i zdravlju sa porodicom i kud ćeš veće sreće.

  26. 26 ivona

    Drage moje,mozda sam sujeverna,a mozda i ne,nije ni bitno,ali cu Vam preneti svoje iskustvo.Hilandarki kolac sam dobila i jela pre desetak godina i kao sto je rekla neka od vas,ukus mi se dopao i tada sam negde zapisala recept,kao pravicu ga ponovo a kvas cu probati sama da napravim,ali kako tad,tako i do skora,ne napravih kolac,jer u moru drugih recepata nisam mu nasla mesto.Onda sam pre 4 meseca,ponovo dobila testo i odradila taj deo sa podelom kvasa,ali sam umesto na 4,kvas podelila na 5 delova.Peti deo sam nastavila da mesim svaki dan,samo dodajuci po 100g brasna ,secera,mleka, i 10.dan delim na 2 dela,jedan pecem,a drugi mesim dalje.I sve funkcionise.Jos mi se nista nije desilo:),a svi moji ukucani sa zadovoljstvom konzumiraju hleb.Ja sada dodam i druge sastojke,kao kakao,kokos,lesnike,brusnicu,…ili cak stavim samo limunovu koru,a mislim da moze i bez nje.Imam 2 decaka u skoli,i mislim da ce ovo kao uzina,bolje doci nego razna peciva iz pekara.Zdravije je sigurno.Nameravam da probam i da ga posolim,naravno sa manjim udelom secera u mesenju i bez vanil secera.Samo jos da Vam kazem,da se kvas moze mesiti 4 dana,dodati potrebno,promesati jos dan pa peci,ako Vam zatreba za neke nenajavljene goste.
    Toliko od mene

  27. 27 Milče

    To je cista prevara ,a o istoj mozete i sami procitati na zvanicnom sajtu Hilandara

  28. 28 petra

    Milče, gde se to na sajtu nalazi, nisam uspela da nadjem

  29. 29 Ljiljana
  30. 30 Suzana

    Ne bi ja da jedem ono sto je kroz ko zna cije sve ruke proslo,ko meni garantuje da su svi mesali varjacama??! Ne hvala,a i vidim na sajtu da je cista glupost i prevara!

  31. 32 Sanja

    Upravo jedem kolac!Mozete se smejati ali ostavlja mi prijatan ukus u ustima!Nisam sujeverna,samo pobozna!

  32. odakle god je…a kazu iz dr oetkera:) je recept…kolac je ukusan i doniio je mojoj porodici srecu samim tim sto su dobili ukusan kolač,a kad je vec rerna ukljucivana i domaci se hljeb pekao u rerni:)

  33. 34 Chile

    Naravno da niste srecniji kad srecu vidite samo u materijalnom smislu, kolac je odlican, moja majka ga je pravila pre nekih desetak godina i drago mi je sto i ja imam priliku da nastavim neku tradiciju.

  34. eto hleb sa hilandara je dospeo I kod mene pa boze moj nista strasno jos jedan recept vise ,nije lose sladak je I vrlo ukusan

  35. 36 Ljilja

    Dobila sam recept i deo testa. Sve odradila i lepo se zasladila sa svojom porodicom. Kolac je sasvim ok. Ne treba od toga praviti skandal. I nije ni vazno da li je sa Hilandara. Naravno da znamo da nije. To je kao da ste dobili obican recept za kolac. Stvar je u tome da se po svemu prepoznaju prave osobe. Pa kakav odnos imaju prema „kolacu“ takav ce sutra imati i prema necemu vaznijem. Zamislite da ste ih zamolili da vam umese i ispeku isti? Da li bi vam to ucinili?

  36. „Ljilja“ SVAKA CAST!!! Takvima na kraju krajeva ne treba ni pridavati znacaja….ja sam danas prvi put cula za to testo, ponudila me cerka moje drugarice. Bez reci sam prihvatila, a ona jadna sa osmehom kaze JOOOOJ HVALA TI SPASLA SI ME….cak i za jos jedan deo sam joj pomogla da nadje resenje tj. dati nekome ko NE smatra prevarom. Ja u stvari ni ne vidim G D E je tu prevara? Koliko je placen taj deo testa???Zatim, te nazovimo cistunice sto smatraju da se testo muljalo rukama, neka zavire ispod svog kreveta i pokupe paucinu i td….Jedan je Bog nad svima nama, visa sila postoji….ko nema bar trunku postovanja vec je dovoljno od Boga kaznjen jer je negativan pa i tri zivota da zivi kao takav NIKADA ni nece biti srecan i zadovoljan….I sigurno je da neka visa sila sila postoji i u ovoj prici, jer ne moguce je da tolike dane testo non stop stoji u toplom i da se ne pokvari – znaci ima nesto….E, sada u mom slucaju jedino imam problem sto se gore postavljen recept razlikuje od recepta koji sam ja daobila, pa ako ima neko da mi kaze kog recepta da se pridrzavam bila bih veoma zahvalna.

  37. 38 Maja

    Pozdrav svima!🙂
    Dobila od koleginice deo testa, i bila sa prijatno iznenadjena sto je pored sestre i svekrve izabrala mene kao trecu osobu.
    Da objasnim nesto, teolog sam, ovakav kolac ne dolazi sa hilandara, tamo ga ne prave, nema veze sa lancem srece i od njega vam nece biti bolje, niti gore ako ne podelite delove.
    Jedino lepo u svemu je cinjenica da nesto delimo. Umesili smo nesto i delimo izmedju sebe, poklanjamo.
    Ja sam u moj deo dodala malo svete vodice, namerno, sad ce biti deo Crkve sve iako do sad nije bio🙂
    Ne planiram da delim testo drugima ali, uradicu sledece, dodacu sve sastojke, napraviti dosta smese, peci dve, tri tepsije … I?🙂 Gotov kolac, podeliti dragim ljudima🙂

  38. 39 Lijanasta

    Mrsni hleb sa Hilandara za vreme posta :-O Nema bas logike! Zar ne? Da li neko od vas razmislja o sirenju bakterija, odnosno kroz cije sve ruke je prosao taj kvasac? Ne hvala!

  39. POBOGU,pa to tijesto se ne dira rukama,već drvenom kašikom.Ovdje nije stvar odakle je tijesto,već potreba da kolektivno i pojedinačno naučimo da dijelimo ono što imamo.Neki će po prvi put osjetiti radost davanja,koja je neuporedivo veća od radosti primanja.Mislim da je to i bila želja onog koji je ovo započeo,te iako nije krenulo iz Hilandara,krenulo je sa svetog mjesta,iz nečije dobre duše.Niko nije osiromašio zato što je drugima dao,NAPROTIV,koliko daš ne OČEKUJUĆI nešto,toliko ti se i vrati.Vrijeme je posta,pa ljudi masovno čiste svoje tijelo od mrsne hrane,al ga otrovaše pohlepom,ljubomorom,lažima,duvanom,alkoholom itd. kraja nema.Kud veće radosti Bogunego da vidi očišćenu i okupanu našu dušu,ljubavlju i dobročiniteljstvom.POZDRAV ZA SVE!

  40. 41 Lijanasta

    Pobogu Ljiljana ne budite naivni. Pa ko vama garantuje da osobe pre vas nisu mesile hleb rukama i to pod ko zna kakvim uslovima? ( pritom nigde ne pise da se hleb mesi drvenom kasikom i koji je razlog drvenom a ne metalnom) Pre svega kako mozete da kazete da dolazi sa svetog mesta? Da li Vi uopste znate sta je SVETO MESTO? Ako ste pobozni ( a zakljucujem iz vaseg komentara da ste vrli tanki po tom pitanju) da li bi i jedan hriscanin dao ime kvascu ,,hiladarski kvasac“ i na taj nacin zloupotrebio ime najvece srpske svetinje manastira Hilandara. Spominjete ,, radost davanja“ Zar nam je potreban kvasac da bi osetili ,,radost davanja, sticali i zadrzali prijatelje? To tako tuzno zvuci!O postu ne zelim mnogo da polemisem sa Vama, jer shvatam da o tome ne znate ama bas nista ( slobodno mogu reci ne znate, jer je to cinjenica) Samo cu Vam reci post se drzi da bi organizam ocistili od mrsne hrane! Da li znate da postoje druge vere osim pravoslavne, na osnovu toga da li ste makar na trenutak pomoslili koji je bio cilj osobe koja je to pokrenula, a da je u samom naslovu kvasca napravila prevaru, sta je tek sa onim sto se ispod tog naslova krije. Ne budite tvrdoglavi i lakoverni, malo razmislite o cemu Vam govorim.Sve najbolje!

  41. 42 Lepotica

    Pozdrav svima,
    Citam konentare,priznajem samo iz uctivosti sam prihvatila taj krug pravljenja kolaca,ali,,,ALI,ja sada nemam ama bas nikoga kome bih prosledila preostale tri odvojene smese,neko je na post,neko nece da se zeza,sve ih kapiram,,,Ali,,,,,,Sta sada?,,ja prekidam lanac,,,I,,???
    Jel da pecem moj deo a preostala tri dela smese sa bacim,,,,Koji sam maler 😭😭

  42. 43 Aleksandra

    Ja ga dobila u nedelju, prvo sto mi je palo na pamet je koliko vec kruzi i koliko je uzeglo. Devojka od koje sam dobila je jela u nedelju i povracala u ponedeljak. Tako da, jeste ukusan, recept sam iskoristila, a testo koje sam dobila bacila i smuljala novo za svoju porodicu, i lepo smo se najeli🙂

  43. 44 Vladimir

    Razmislite o kakvoj je glivici rec koja utice u prices fermentacije,kada dodate mleko i ostavite sve to na sobnoj temperaturi danima..dolazi do vrenja..ali mleko se kvari u ovom slucaju..uzgred ovo je nekako ritualno..danas samdobio ,sutra cu da bacim..ipak to treba deca da jedu…sastojci pomesani u jednom danu i peceno testo uvece ..ok…ovako nesto mi dug period..pozdrav svima…

  44. 45 Ana

    Ah i kad prihvatih sta sam sve procitala danas o tom hlebu nisam ni razumela o cemu se radi kad mi je ponudjeno testo.Doduse ja sam mislila da se radi o brasnu pa sam prihvatila.Danas kad mi je doneseno tek sam videla da je testo u pitanju.Nemam pojma sta sad da radim da li da nastavim ili da bacim.Sestra mi kaze da bacim,sestric mi u bogosloviju a ona radi kao kuvarica tamo i kaze da je to cista glupost.Ne znam ici cu sutra do crkve da pitam sta da radim.Da sam bar ranije znala sve ovo pa da nisam prihvatila bila bi mi mirnija glava

  45. Kod nas je to bio kolac sa Hilendara.Pa i ja sam skepticna da nije neka prevara,ali sam testo dobila od drage osobe.Isti sistem kod kolaca,kao kod hleba.Ja sam u 5.danu,tj petak i stavljam isto kao i vi.Nasla sam ko ce da uzme testo.

  46. Dali je to istina ili samo neka prevara i jasam danas dobila testo od drugarice i neznam sta da radim ali srce mi kaze da to nije nikakva prevara vec neka poruka od boga dase ljudi vise okrenu bogu jer malo je oni koji veruju u njega i koji ga postuju mnogo su ljudi postali zlobni pa toje mozda neki znak od boga dase malo vise opamete i daga malo vise postuju…

  47. 48 Jasna

    Upravo sam ga juce ispekla… Divnog je ukusa. Eto srece!!! Kao da su medenjaci u pitanju.
    A sto se tice higijene, uvek se dobije od prijatelja, rodjaka, poznanika… Pa sto da ne?!? Neka kruži. Simpaticno je.
    Povezuje ljude na neki način, misle jedni na druge – kome ce podeliti kada dodje dan za to, zar samo to nije dovoljno?!?


Ostavite odgovor

