Kako se pravi rakija od kajsija

24jul09

Juče i prekjuče smo bili veoma vredni. Odmah da kažem da sam ja manje nego muški, ali ipak sam se našla u svoj toj priči. Počeli su prvi i oni najprljaviji poslovi oko pravljenja rakije od kajsije. Moj brat od tetke, Igor, je inicijator i pokretač svega ovoga. Spominjala sam ga već u par navrata. Kako gradi kuću i da je izuzetno vredan i da nema onog posla koji se ne lepi za njega. Ovo je još samo jedan u nizu. Prethodnih godina već je pekao šljivu, jabuku pa i kajsiju.

U sredu popodne je stigla prva tura kajsija od 1400 kg. Sva sreća pa je bila nabavljena mašina koja kala (čisti od košpica) kajsije. Prethodni put se sve to ručno radilo. Bila je radna akcija od dosta ljudi, trajalo je par dana i bila je samo jedna tona kajsija. Da se i ovo tako radilo, bogami trajalo bi jako dugo. Ovako su momci to za 4 sata uradili, sve zajedno sa spremanjem i pranjem posle toga. Juče je stigla druga tura od 1100 kg. Odlučili su da ne prave pauzu za kafu, tako da su sve iz cuga uradili. Kasnije opet pranje i spremanje. Evo videa kako biste stvorili sliku o čemu se tu radi. Akteri su moj brat, njegov tata odnosmo moj teča, tečin tata odnosno deda, moj muž i Igorov drugar.

mašina

kajsije

vredna ekipa

Kajsije sada stoje u buradima na suncu. Čeka se da se ključni procesi odigraju. Sledeći petak, pa i čitav vikend će ponovo biti radna akcija. Ovaj put pečenje. Nadam se da će temperature do tad opasti jer ćemo se pored kazana i mi ispeći. Sad sam shvatila da nisam slikala burad, a baš sam trebala, kako biste videli količinu koja je u pitanju. Ispravićemo i to u sledećem izveštaju. Tada ću imati i informaciju koliko smo litara dobili.

Do tad, ja nazdravljam za dobar posao sa čašicom domaće rakije. Uzdravlje!

14 Responses to “Kako se pravi rakija od kajsija”

  1. 1 stevo

    Nas i rakije 300 litara!

  2. 2 veshtichanstvena

    Pa sada eto i to znas,a kasnije ces da uzivas u rakijici)))))

  3. Кажу да језгра из коштица шљива а нарочито кајсија лечи рак.

  4. Nista lepše od domace rakijice. Svaka cast pekačima i majstorici koja je to sve ovekovecila fotoaparatom i kamerom!

    Obozavam rakiju, kajsiju, dunju, krušku! :)

  5. super! ne samo da je produkt razlog hedonisanju, nego je i sam postupak stvoren za uživanje :) živeli!

  6. Stvarno je bilo sve za uživanje, a i tek će biti. Sada za vikend pečenje, druženje i ispijanje rakije od prethodnih godina :)

  7. A nista za dzem od kajsija? :(
    Samo rakija, rakija, e pa necu :P

  8. Ništa ne brini, to je odrađeno još u junu ;)
    Moja baka ima drvo kajsije koja rađa već više od 25 godina, i od kada ja znam za sebe pravi se kompot i pekmez. Ne moram ti ni reći kako su oba ukusna :)

  9. Mljaaaaaaaaaaaaaaaaaaac :D

  10. Jel gotova ta nova rakija? I… šta kažu stručnjaci, jel dobra? :)

  11. Nije još. Nešto je spora kajsija. Neće da se odigraju ključni procesi iako je bilo baš sunca.
    Meša se svakodnevno i čeka da masa bude spremna za pečenje.

  12. E, pa dobro, mora se ispoštovati sve sto treba. Sigurno je ima puno, pa ide sporije. Moji na vikendici spremaju krušku. Rodila, kao sto skoro nije. Samo skupljaju i dovlace burad. Jao, sve mi miriše i kajsija i kruška! Biće, biće! :)

  13. 13 Igor

    Mene interesuje kako se može doći do te mašine za odvajanje koštica? proizvođač sam rakije pa bi da kupim takvu mašinu. Ili možda da mi se prosledi skica pa ću sam napraviti.

  14. 14 Marko

    Na kazan od 200 litara,koliko je potrebno šećera da bi se pokrenulo vrenje?


Ostavite odgovor

Prati

Dobijte svaki novi članak dostavljen u vaše poštansko sanduče.

